Blogger Templates

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA...

Wednesday, September 26, 2012

Resepi kek pisang moist!!!

haha.. dh lama aku tak mencoret sesuatu kat blog aku nim.. mana taknye BZ manjang.. sampai ada member aku majuk ngn aku sbb x de ms nk sembang... hohohohohoho...

ok.. kita masuk tajuk n3 yg sebenarnye...

sebenarnye aku teringin sangat nk makan kek pisang buatan tangan aku sendiri... yang jual kat kedai tu tak sedap... kering sangat!! so aku buat lah sendiri.. kebetulan pulak ada pisang yang mak aku bagi sebelum balik kuantan ari tu.. itu un pisang masa kenduri kawen sepupu aku kat Pekan...



ha.. tu diaaaa kek pisang aku yang dah siap...
okies... kat sini aku bagi resepi kat korang klu nak try la.... senang je kot...

bahan - bahannye adalah:-

1 cwn gula halus
4 biji telur
2 cwn tepung gamdum
1 cmc ovallete
1 cmc soda bikarbonat
1 cmc baking powder
1/2 cwn minyak masak
jangan lupa bahan paling penting...
4 - biji pisang (lenyek)

hahaha... pastu ni aku bagitau cara nak buat kek ni plak:-

senang je kot...

pukul telur dengan gula sampai kembang, pastu korang masukkan tepung yg dah diayak, masuk sekali soda bikarbonat dan baking powder...
masuk sikit demi sikit tau...
kemudian, korang masukkan ovallete.. 
then masukkan minyak masak dan akhir sekali korang masukkan plak pisang tadi yg dah dilenyek.... 
sebelum tu jangan lupa panaskan kukus dulu...
dah siap adunan kek pisang tu, letaklah dalam loyang kek.. pastu ape lagi.. kukus lah........

kan senang!!!!! 

selamat mencuba...

aku buat kek ni nak bagi member2 opis try.. dorang cakap SEDAP!!!!! hahaha klu korang nak tau sedap ke tak, TRY la.....



Sekian n3 aku pada kali ni... dah nak balik umah dah.. hehehe ni masih kat opis..... :)

1 comment: